Κυριακή 17 Νοεμβρίου 2013

Οι κορυφαίες ομάδες όλων των εποχών

Για το τεύχος του Ιανουαρίου, το πρώτο του 2014 ετοιμάζουμε ένα σπέσιαλ αφιέρωμα. Την ανάδειξη των κορυφαίων ομάδων όλων των εποχών σε Ελλάδα, Ευρώπη, ΝΒΑ και NCAA. Πέρα από τις ψήφους των συντακτών του All Star ζητάμε και τη δική σας συνδρομή....Ιδού το κείμενο που αναρτήθηκε στη σελίδα του περιοδικού στο Facebook

To allstar basket σας δίνει τη δυνατότητα να συμμετάσχετε στην ψηφοφορία για την ανάδειξη των καλύτερων ομάδων όλων των εποχών στο μπάσκετ!
Επιλέξτε τις κορυφαίες, ανά κατηγορία, βάλτε τις σε σειρά αξιολόγησης (από το 1 έως το 15) και στείλτε μας τις απαντήσεις σας με mail στο allstarbasket@direction.gr
Η ψηφοφορία θα κλείσει την Κυριακή 15 Δεκεμβρίου..


Και ιδού και οι 4 ενδεικτικές λίστες.... Υπάρχει η δυνατότητα να ψηφιστεί οποιαδήποτε άλλη ομάδα οποιασδήποτε άλλης αγωνιστικής περιόδου που δεν συμπεριλαμβάνεται στις λίστες. Γίνεται αντιληπτό ότι όσο πιο μεγάλη είναι η συμμετοχή των αναγνωστών τόσο μεγαλύτερη πιστότητα θα υπάρχει και στα αποτελέσματα....


ΚΟΡΥΦΑΙΕΣ ΕΛΛΗΝΙΚΕΣ ΟΜΑΔΕΣ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΕΠΟΧΩΝ
(Ψηφίζονται 15 με σειρά αξιολόγησης)


  1. Πανελλήνιος (1955)
  2. ΠΑΟΚ (1959)
  3. Ολυμπιακός (1960)
  4. ΑΕΚ (1966)
  5. ΑΕΚ (1968)
  6. Παναθηναϊκός (1969)
  7. Παναθηναϊκός (1972)
  8. Ολυμπιακός (1978)
  9. Αρης (1979)
  10. Παναθηναϊκός (1982)
  11. Αρης (1983)
  12. Παναθηναϊκός (1984)
  13. Αρης (1988)
  14. Αρης (1989)
  15. ΠΑΟΚ (1992)
  16. Ολυμπιακός (1993)
  17. Ολυμπιακός (1995)
  18. Παναθηναϊκός (1996)
  19. Ολυμπιακός (1997)
  20. Παναθηναϊκός (1998)
  21. Παναθηναϊκός (2000)
  22. Παναθηναϊκός (2001)
  23. ΑΕΚ (2002)
  24. Παναθηναϊκός (2005)
  25. Παναθηναϊκός (2007)
  26. Παναθηναϊκός (2009)
  27. Παναθηναϊκός (2011)
  28. Ολυμπιακός (2012)
  29. Ολυμπιακός (2013)
  30. Άλλη ομάδα (να αναφερθεί όνομα και σεζόν)


ΚΟΡΥΦΑΙΕΣ ΕΥΡΩΠΑΊΚΕΣ ΟΜΑΔΕΣ
(Ψηφίζονται 15 και στη λίστα συμπεριλαμβάνονται επίσης και οι 25 ελληνικές ομάδες)

  1. ΑΣΚ Ρίγα (1960)
  2. ΤΣΣΚΑ Μόσχας (1963)
  3. Ολίμπια Μιλάνο (1966)
  4. Ρεάλ Μαδρίτης (1967)
  5. Ινις Βαρέζε (1970)
  6. Ινις Βαρέζε (1975)
  7. Ρεάλ Μαδρίτης (1980)
  8. Μακάμπι Τελ Αβίβ (1981)
  9. Καντού (1983)
  10. Τσιμπόνα Ζάγκρεμπ (1986)
  11. Ολίμπια Μιλάνο (1987)
  12. Γιουγκοπλάστικα (1989)
  13. Γιουγκοπλάστικα (1990)
  14. Ρεάλ Μαδρίτης (1995)
  15. Βίρτους Μπολόνια (1998)
  16. Ζαλγκίρις Κάουνας (1999)
  17. Βίρτους μπολόνια (2001)
  18. Μπαρτσελόνα (2003)
  19. Μακάμπι Τελ Αβίβ (2004)
  20. Μακάμπι Τελ Αβίβ (2005)
  21. ΤΣΣΚΑ Μόσχας (2006)
  22. Μπαρτσελόνα (2010)
  23. Άλλη ομάδα (να αναφερθεί ομάδα και χρόνος)


ΚΑΛΥΤΕΡΕΣ ΟΜΑΔΕΣ ΝΒΑ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΕΠΟΧΩΝ
(Η λίστα είναι απολύτως ενδεικτική, ψηφίζονται 15, όποια άλλη ομάδα αναφερθεί χρειάζεται όνομα και χρονιά)

1950
Minneapolis Lakers
1960
Boston Celtics
1962
Boston Celtics
1965
Boston Celtics
1967
Philadelphia 76ers
1971
Milwaukee Bucks
1972
Los Angeles Lakers
1981
Boston Celtics
1981
Philadelphia 76ers
1983
Philadelphia 76ers
1984
Boston Celtics
1985
Los Angeles Lakers
1986
Boston Celtics
1987
Los Angeles Lakers
1988
Los Angeles Lakers
1989
Detroit Pistons
1992
Chicago Bulls
1996
Chicago Bulls
1997
Chicago Bulls
1998
Chicago Bulls
2000
Los Angeles Lakers
2008
Boston Celtics
2009
Los Angeles Lakers
2013
Miami Heat

ΚΑΛΥΤΕΡΕΣ ΚΟΛΕΓΙΑΚΕΣ ΟΜΑΔΕΣ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΕΠΟΧΩΝ
(Ψηφίζονται 15 και όποια άλλη ψηφιστεί χρειάζεται όνομα και σεζόν)
1947-49 Kentucky
1954-56 San Fransisco
1956-57 North Carolina
1959-61 Ohio State
1961-63 Cincinnati
1963-64 UCLA
1965-66 Texas Western
1966-67  UCLA
1967-68 Houston
            UCLA
1971-72 UCLA
1972-73    South Carolina
UCLA
1973-74    Notre Dame
North Carolina State
1975-76 Indiana
1977-78 Arkansas
1978-79 Michigan State
1979-80 Arizona
               de Paul
1980-81 Notre Dame
            Indiana
1981-82 North Carolina
1982-83 Louisville
            Houston
1983-84 Georgetown
1984-85 St. John’s
1985-86 Duke
1986-87 UNLV
            Syracuse
1987-88 Oklahoma
1988-89 Illinois
            Michigan
1989-90 Georgia Tech
            Loyola Marymount
            UNLV
1990-91 Arizona
            Duke
            UNLV
1991-92 Duke
1991-93 Michigan
1995-96 Kentucky
1996-97 Kansas
            Arizona
1997-98 North Carolina
1998-99 Duke
1999-2000 Michigan State
2000-01 Duke
2003-04  Uconn (Connecticut)
2004-05 Illinois
2005-07 Florida
2007-08 Memphis
            Kansas
2008-09 North Carolina

25 σχόλια:

  1. Πολύ ενδιαφέρουσα προσπάθεια. Θα προσθέσω τις προτιμήσεις μου αφού κάνω κάποιες παρατηρήσεις:
    α) Δεν ξέρω ποιος έβγαλε την λίστα με τις κολλεγιακές ομάδες, αλλά όποιος ήταν να του δώσετε συγχαρητήρια! Η λίστα είναι πραγματικά ψαγμένη καθώς περιλαμβάνει και κάποιες ομάδες που άφησαν το στίγμα τους χωρίς να πάρουν τον τίτλο στο τέλος. Ειδικά δίνω συγχαρητήρια για την συμπερίληψη του αγαπημένου μου Σεντ Τζονς '85, με φροντ λάιν τον Μπιλ Γουένινγκτον, τον Κρις Μάλιν και φυσικά τον Γουόλτερ Μπέρι, και πλέι μέικερ τον Μαρκ Τζάκσον. Μια ομάδα που κυριάρχησε στην πανίσχυρη τότε Μπιγκ Ιστ υπό τις οδηγίες του Λου 'πουλόβερ' Καρνεσέκα αλλά δυστυχώς έχασε στο Φ4 από το Τζόρτζταουν του Πατ Γιούιγκ. Μικρή παράλειψη το Κεντάκι των 5 φρέσμεν του 2012, η ομάδα της νέας εποχής του κολλεγιακού, με την κυριαρχία των one and done. Οι πρώτες μου ψήφοι πάντως πάνε στο Κεντάκι του 1996 (που κάποιοι λένε ότι αν έπαιζε στο ΝΒΑ εκείνη την χρονιά θα κέρδιζε 30 παιχνίδια τουλάχιστον), στο UNLV του 1990 και στο Ιντιάνα του 1976 (τελευταία αήττητη πρωταθλήτρια και μάλλον ες αεί).
    2) Στο ΝΒΑ τα πράγματα είναι λίγο-πολύ ξεκάθαρα νομίζω. Και η ιστορική μνήμη και τα πάμπολλα στατιστικά αφιερώματα αναδεικνύουν τους Μπουλς του '96 και τους Σέλτικς του '86 στις κορυφαίες ομάδες όλων των εποχών.
    3) Για Ευρώπη θα ψηφίσω Ζαλγκίρις 99, Μακάμπι 2005 και Ποπ 84 91, έτσι για να πάρουν ψήφους ο Ζε-Πα, ο κυρ-Γιόνας και ο Πίνι και να σκάσεις κουρούνα!
    4) Σε ό,τι αφορά την Ελλάδα τέλος, τα ψιλοκάνατε θάλασσα:) Κατ'αρχάς πώς γίνεται να περιλαμβάνεται στην λίστα ο Ολυμπιακός του '93 (που έπαιζε ακόμα ο Ελληνιάδης και ο Μωραΐτης) και του '95 (με τον Βολκόφ σακάτη στο τέλος) και να μην περιλαμβάνεται η αρμάδα του '94 με Πάσπαλι-Τάρπλεϊ (τραυματίας ο Τάρλατς βέβαια, αν ήταν υγιής ζήτημα να έχανε 5 παιχνίδια όλη την χρονιά αυτή η ομάδα); Νομίζω ποιο νόημα θα είχε η συζήτηση αν περιλαμβάνονταν όχι όμαδες ανά σεζόν, αλλά ομάδες ανά eras που κυριάρχησαν σε βάθος χρόνου. Η λίστα θα μπορούσε να είναι:
    α) Πανελλήνιος 1954-1958
    β) ΑΕΚ 1965-1970
    γ) ΠΑΟ 1969-1975
    δ) ΟΣΦΠ 1976-1978
    ε) ΠΑΟ 1980-1984
    στ) Άρης 1984-1990
    ζ) ΠΑΟΚ 1990-1994
    η) ΟΣΦΠ 1992-1997
    θ) ΠΑΟ 1999-2002
    ι) ΑΕΚ 1999-2002
    ια) ΠΑΟ 2006-2011
    ιβ) ΟΣΦΠ 2011-2013
    Σε όλες τις περιπτώσεις, οι ομάδες αποτελούνταν ανά εποχή από βασικό κορμό παικτών, ίδιο προπονητή και ξεχωριστό στυλ παιχνιδιού. Δεν νομίζω ότι έχει πολύ νόημα να ξεχωρίζουμε μεταξύ του Άρη του '88 και του '89, ή του Ολυμπιακού του '12 και του '13 για παράδειγμα. Για κοιτάχτε αν γίνεται να κάνετε αυτήν την αλλαγή, γιατί νομίζω ότι χρωστάμε στις ομάδες αυτές να τις αντιμετωπίζουμε σαν φαινόμενα που κυριάρχησαν σε βάθος χρόνου και όρισαν ολόκληρες εποχές, όχι απλά σαν φαινόμενα της μιας χρονιάς.
    Περιμένω αντιπροτάσεις από όλους τους φίλους.

    Απεργοσπάστης

    ΥΓ: Για να ψηφίσω και για τα Ελληνικά πράγματα. Αν ψήφιζα ομάδα-εποχή θα ψήφιζα τον Άρη των 80ς. Αν ψήφιζα ομάδα-σεζόν θα ήμουν μεταξύ του Άρη του '88, του Ολυμπιακού του '94 και του Παναθηναϊκού του 2009.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. @Apergospastis
    Τις λίστες τις έφτιαξε ο ίδιος άνθρωπος. Οντως επειδή συζητήθηκε το ζήτημα υπήρχε ο προβληματισμός για τις ελληνικές ομάδες αν έπρεπε να μπουν ανά ''εποχή'' ή ανά σεζόν. Καταλήξαμε στο πρώτο για ένα απλό λόγο: Θα περιοριζόταν η λίστα σε ελάχιστες ομάδες αν έλεγες π.χ. ΑΕ΅Κ της δεκαετίας του '60, Παναθηναϊκός του '70 κλπ. Ούτως ή άλλως υπάρχει και προβλέπεται σε κάθε κατηγορία να ψηφιστούν και ομάδες εκτός λίστας...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Νομίζω ο ΠΑΟΚ της διετίας 92-94, δηλαδή η ομάδα του final-4 με Λέβινγκστον και του Κόρατς της επόμενης σεζόν με Μπέρι-Σάβιτς ήταν ότι καλύτερο έχουμε δεί στα ελληνικά γήπεδα..!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Πέρα από τις όποιες δημιουργικές διαφωνίες που αφορούν κυρίως "τεχνικά θέματα" του καταρτισμού της λίστας, η ιδέα είναι εξαιρετική. Η μόνη πρόταση που έχω να κάνω είναι να παραθέσετε λεπτομερή στοιχεία για τις κορυφαίες ομάδες που θα αναδειχτούν (πλήρη ρόστερ, στατιστικά, επιτεύγματα) κλπ. Κάντε και πιο συχνά ανάλογα εγχειρήματα αν γίνεται. Άλλωστε το είχε γράψει και ο Καρύδας στο editorial του περασμένου Γενάρη ότι υπάρχει στο πίσω μέρος του μυαλού σας εκεί στο περιοδικό.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Δεν θέλω να στα πρήζω, αλλά η δικιά μου λίστα (που είναι τελείως ενδεικτική και πρόχειρη φυσικά, δεν διεκδικώ το αλάθητο για να εξηγούμαστε) θα είχε 12 επιλογές. Δεν τις λες και λίγες. Και η συζήτηση ανά εποχές θα εξυπηρετούσε καλύτερα τον 'αφιερωματικό' χαρακτήρα της προσπάθειας. Τέλος πάντων, έχει και η συζήτηση ανά σεζόν την αξία της. Θα αναμένω με ενδιαφέρον τα αποτελέσματα της ψηφοφορίας.

    ΥΓ: Τρικ, ο ΠΑΟΚ της τετραετίας 90-94 πήρε ένα πρωτάθλημα και δυο ευρωπαϊκούς τίτλους, όμως χαλαρά θα μπορούσε να κερδίσει τέσσερα σερί πρωταθλήματα και φυσικά μια Ευρωλίγκα. Ίσως η μεγαλύτερη αδικία της Ελληνικής μπασκετικής ιστορίας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Ο ΠΑΟΚ την περίοδο 1990-96 (με εξαίρεση τη σεζόν 94-95) ήταν σταθερά είτε στους τελικούς είτε στους ημιτελικούς των ευρωπαϊκών διοργανώσεων που λάμβανε μέρος. Δεν ήταν μικρό πράγμα τόση συνέπεια για τόσα χρόνια στην Ευρώπη. Και αν η επόμενη γενιά με Στογιάκοβιτς-Ρεντζιά-Γιαννούλη που πήρε τη σκυτάλη από Κόρφα-Μπάνε είχε μπολιαστεί με καλύτερους ξένους και με μεγαλύτερη σταθερότητα στους προπονητές ίσως να υπήρχε ανάλογη συνέχεια.

    Τέλοσπαντων, θα συμφωνήσω κι εγώ με τον American, ίσως αν το πηγαίνατε ανα εποχή να ήταν πιο ορθολογικό. Όπως επίσης από ότι βλέπω έπαιξαν ρόλο και οι τίτλοι αν και πιστεύω πως η ομάδα του ΠΑΟΚ το '93 παρόλο που δε πήρε τίποτα, ήταν πολύ καλύτερη από του '92. Τα πάντα πάντως για ρετρό του ΠΑΟΚ και άλλα ωραία, τα έχει εδώ:

    http://paok-basketballretro.blogspot.gr/

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Πιασε το αυγό και κούρεφτο.Καταλαβαίνω πώς κατέληξαν να είναι τόσες πολλές οι ομάδες,γιατί αυτό που λέει ο απεργοσπάστης θα ήταν ίσως πιο δόκιμο,αλλά πιο δύσκολο να γίνει.Υπάρχουν τόσα κριτήρια για το πώς καταλήγεις κάπου.Ειδικά όταν έχουμε να κάνουμε με ουκ ολίγες δυναστείες,ομάδες με τίτλους-υπερβάσεις που δε συνοδεύονται από καλό μπάσκετ ή ομάδες με εντυπωσιακό μπάσκετ που δεν κατέκτησαν κάτι.Δεν έχει τελειωμό η κουβέντα.Το αποδοτικότερο κριτήριο για μένα είναι η ποιότητα του μπάσκετ με κάποιο γενικότερο αποτύπωμα στο παιχνίδι και όσο γίνεται σε συνθήκες πρωταθλητισμού.Οι ομάδες δηλαδή που θα ψήφιζα εγώ (ΠΑΟΚ 92-94,Πανιώνιος 96,Ολυμπιακός 2012) δεν ξέρω σε ποιο τρόπο ψηφοφορίας θα απαντούσαν.Επίσης ποια ομάδα του ΠΑΟ ψηφίζουμε;Αυτή που έφερε το πρώτο ευρωπαϊκό,αυτή που έκανε την υπέρβαση το 2002,αυτή που συνδύασε πρωταθλητισμό και μπάσκετ το 2009;Θα ψηφίσω πάντως και θα αναμένω,καλές αυτές οι πρωτοβουλίες.Εννοείται φυσικά ότι σαμποτάρω την ψηφοφορία για το NCAA και καταγγέλω το βρώμικο πόλεμο που γίνεται στο Μέριλαντ,για να μείνει στα άγραφα της ιστορίας.Οι επιτροπές αγώνα θα συσταθούν σύντομα και ο πόλεμος στο περιοδικό θα είναι αμείλικτος.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. @Trik
    Συμφωνώ σε όλα φίλε, ο ΠΑΟΚ ήταν η σταθερότερα δυνατή 'μεγάλη' ομάδα για πάνω από 15 χρόνια. Πιστεύω όμως ότι ειδικά η τετραετία 90-94 ήταν η καλύτερή του. Η σεζόν 94-95 που γράφεις ήταν πραγματικά μοιραία. Εκείνη την χρονιά (αν και τερμάτισε τρίτος στην κ.π.) φάνηκε ότι πλέον η απόστασή του από τους μεγάλους της Αθήνας είχε ανοίξει. Στην πραγματικότητα ποτέ δεν έκλεισε, παρά τους αποκλεισμούς του Ολυμπιακού στα πλέι οφ του 1998 και του 2000. Όπως λες, είχε τις προϋποθέσεις αλλά δεν μπορούσε να παρακολουθήσει πλήρως. Αντίθετα την τετραετία 90-94 ήταν το σημείο αναφοράς, η team to beat. Και όπως πολύ σωστά γράφεις, πολύ καλύτερη η ομάδα του '93 από του '92, άσχετα αν δεν πήρε τίποτα (εδώ λείπει ο Ολυμπιακός του Τελ Αβίβ, τι να λέμε...).
    @ Λεβέντης
    Συμφωνώ σε αρκετά από αυτά που λες. Πολλά μπορεί να είναι τα κριτήρια, αν και η σταθερή διεκδίκηση τίτλων είναι ένας καλός μπούσουλας.
    Εντάξει είπαμε, θαυμάζεις τον Ίβκοβιτς, αλλά όχι και ο Ολυμπιακός του '12 στις τρεις ομάδες με το καλύτερο μπάσκετ ever!:) Μια ομάδα που βρήκε τα πατήματά της και εκμεταλλεύτηκε περιστάσεις ήταν, με 'σοφή' (pun intended) ψυχολογική καθοδήγηση αλλά μέχρι εκεί. Πιο σημαντικό ήταν το ριπίτ στο Λονδίνο, με κατοστάρα (όχι κλεφτοπόλεμο) και αντρίκια.
    Σαν οπαδός του Παναθηναϊκού μπορώ να σου πω ότι μπασκετικά η ομάδα του '09 ήταν το αποκορύφωμα. Η ομάδα του '02 ήταν βασικά ο Μποντιρόγκα, και η ομάδα του '96 είναι σαν το πρώτο σεξ: Πάντα το σκέφτεσαι ρομαντικά, αλλά ποτέ δεν είναι με την πιο ωραία γυναίκα που είχες ποτέ.
    Τέλος, μαζί σου με τα χίλια για το Μέριλαντ. Λείπουν και οι δυο ομαδάρες του 2001 και του 2002 (με Χουάν Ντίξον και Ντρου Νίκολας), αλλά και η ομάδα του '74 που απέκλεισε στον τελικό της ACC το Νορθ Καρολάινα Στέιτ. Εκείνος ο αγώνας ουσιαστικά ανάγκασε το NCAA να δημιουργήσει τουρνουά με περισσότερες ομάδες από κάθε περιφέρεια.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Μου αρέσει ο μπασκετικός διάλογος και η ανταλλαγή επιχειρημάτων. Υψηλού επιπέδου....
    Το ξαναλέω και το ξαναγράφω. Οι λίστες είναι ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΕΣ και όχι ΔΕΣΜΕΥΤΙΚΕΣ...
    Ο ΠΑΟΚ του 1993 από τις καλύτερες ομάδες όλων των εποχών; Δεν βλέπουμε μάλλον τα ίδια πράγματα. Μια ομάδα που είχε δύο ξένους ακριβώς όμοιους (Λέβινγκστον- Μπάρλοου) που....τράκαραν μεταξύ τους είναι η καλύτερη όλων των εποχών; Από τις πιο θεαματικές ναι. Αλλά για σκεφθείτε τη με ένα κανονικό τριάρι που θα είχε και λίγο σουτ πόσο πραγματικά καλή ομάδα θα ήταν...Και ίσως να είχε κερδίσει και ένα Ευρωπαϊκό πρωτάθλημα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. @American και κουρούνα.

    Μιλάω για Ελλάδα πάντοτε εγώ.Στην Ευρώπη είναι άλλη η κουβέντα,αν και έχουμε οβερλαπ σε πολλές περιπτώσεις.Ο Ολυμπιακός του 12 θα ψηφιζόταν ως ομάδα που συνδύασε τίτλο,υπέρβαση με σταθερά καλό μπάσκετ.Όπως όλες οι ομάδες του Ίβκοβιτς(και αυτός είναι ο κυριότερος λόγος που θα τον έχω πάντοτε νούμερο ένα) έπαιξε εκπληκτικό μπάσκετ με άψητους Έλληνες παίκτες που στα χέρια κάποιου άλλου θα γίνονταν δικαιολογία για γύρω γύρω όλοι και ''αυτοί είμαστε'' και ''οι Έλληνες δεν μπορούν να παίξουν γρήγορα'' κλπ κλπ.Τη βάζω μάλιστα ως ομάδα περιόδου 11-12.Για μένα η ομάδα του 11 ήταν ακόμη καλύτερη δυνητικά και αν δεν είχε τα αποδυτήρια που είχε θα έκανε ακόμη καλύτερα πράγματα.Ομάδες που το υλικό τους δεν είναι( στα χαρτιά) το καλύτερο και αυτό δε χρησιμοποιείται ως λόγος για να πεθάνουμε στο φιγκουρειτ,αλλά αντιθέτως κάνουν πρωταθλητισμό με σπουδαίο μπάσκετ είναι οι ομάδες που πρέπει να τιμούμε.Για αυτό λίγο πολύ καταλήγω να ψηφίζω κυρίως ομάδες του Ίβκοβιτς.Άλλο παράδειγμα η Αεκ που το θέμα δεν είναι ότι επέστρεψε στους τίτλους με Ντούντα,αλλά έπαιξε(για όνομα του Θεού) θεαματικό μπάσκετ με Κικίλια και Μπετς.Σου δίνω έναν πυρήνα σκέψης που ακολουθώ,φυσικά περί ορέξεως κολοκυθόπιτα.Προφανώς ο Ολυμπιακός του 12 δεν ήταν στις τρεις καλύτερες ομάδες έβερ,δε λέω αυτό.Άλλο παράδειγμα ο ΠΑΟΚ που λέει και η κουρούνα.Θεαματική ναι(πάλι ο Ντούντα να δείχνει θεαματικό μπάσκετ με μια αργή πεντάδα),αλλά όχι τελικά όσο καλή θα μπορούσε.Παρά ταύτα τη βάζω άνετα,γιατί συνδυάζει στο υψηλό επίπεδο μπάσκετ και πρωταθλητισμό.Είπαμε τα κριτήρια είναι άπειρα.Για τον ΠΑΟ συμφωνώ.Βάζω προσωπικά πάντως και το όριο του πρωταθλητισμού και της μαζικότητας για να μην εμφανιστεί κάποιος και πει ''εμένα μου άρεσε η Δάφνη του 1812 γιατί ήταν μπροστά από την εποχή της'' κλπ.Αν το κάναμε έτσι το καλύτερο μπάσκετ έβερ το έπαιξε ο Ολυμπιακός του χειμώνα 97-98(δε φταίω εγώ ρε παιδιά που όλες τις όμορφες ομάδες τις κάνει αυτός) που διαλύθηκε μετά από τραυματισμούς και υπεροψία.Για αυτό γενικά συμμερίζομαι τα κριτήρια του απεργοσπάστη.

    Ποιον Χουαν Ντιξον και Ντρου Νίκολας μου λες τώρα;Μόνο τη δικαίωση του Στιβ του Μπλέικ,του Καλαιτζή των πλουσίων,περιμένουμε και η Ιστορία θα φροντίσει.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. @Κουρούνα
    Εντάξει, υπερβάλλεις. Η βασική αλλαγή του ΠΑΟΚ από το '92 στο '93 ήταν στο τέσσερα. Από τον Πιτ Παπαχρόνη στον Λέβινγκστον. Ε, χειρότερος δεν έγινε, και ας κουτούλαγε ο Κλιφ με τον Μπάρλοου:)
    @Λεβέντης
    Καταλαβαίνω, τα κριτήρια είναι άπειρα. Αλλά μην πιάσουμε και το τί έκανε κάθε ομάδα ανά δίμηνο γιατί δεν τελειώνουμε. Δεκτό για τον Ολυμπιακό του 97-98, αλλά μπορώ κι εγώ να θυμηθώ τον ΠΑΟ του 1999-2000 (πρώτη χρονιά Ομπράντοβιτς) που ξεκίνησε την χρονιά με 20-0 σε Ελλάδα και Ευρώπη, ή για τον ΠΑΟ του 05-06 (τελευταία χρονιά Λάκοβιτς και πρώτη Σπανούλη), που μέχρι το τέλος της πρώτης φάσης της Ευρωλίγκας φαινόταν σίγουρη πρωταθλήτρια και τελικά δεν πήγε ούτε καν στην Πράγα. Επίσης, σωστό αυτό που είπες για την ομάδα του Ολυμπιακού το '11. Όντως ενδιαφέρουσα ομάδα αλλά με πολύ περίεργες συνθήκες τριγύρω της.

    ΥΓ: Μιας και πιάσαμε τις...ιστορικές υποσημειώσεις. Θυμάται άραγε κανείς τον Πανελλήνιο το δεύτερο μισό της σεζόν 2005-06 με προπονητή τον Πεδουλάκη και μπάκορτ τον Μουλαομέροβιτς και τον Ιβάν Τόμας; Το καλύτερο μπάσκετ από μεσαία ομάδα της Α1 που θυμάμαι τα τελευταία 10 χρόνια...

    Απεργοσπάστης

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Κουρούνα 3άρι σοβαρό (μέχρι να έρθει ο Πέτζα) ο ΠΑΟΚ δεν είχε ποτέ! Ούτε φυσικά το '92. Με τον Μακαρά έπαιζε..Απο την άποψη την ορθολογική βέβαια που το θέτεις, η ομάδα του Κόρατς την επόμενη σεζόν (1994) που είχε 3αρι και κατ' επέκταση πιο λογική κατανομή ρόλων, μπορεί να ήταν καλύτερη απο αυτή της προηγούμενης σεζόν και κατά τη γνώμη μου καλύτερη απο του Ολυμπιακού, από τον οποίο έχασε το πρωτάθλημα με το τρόπο που θυμόμαστε. Για τον φίλο που λέει για τον "Σοφό" να του θυμήσω πως τη χρονιά του '93 με τον ΠΑΟΚ έχασε τα πάντα έχοντας ένα απίστευτο υλικό στα χέρια του, αλλά όπως είπε κι η Κουρούνα επέμενε να παίξει με δύο 4άρια, αντί να πάρει 3άρι και νατα σαρώσει όλα (μη ξεχνάμε πως την αρχή ο ΠΑΟΚ είχε συμφωνήσει με Μπέρι, μετά έφερε Βολκώφ και στο τέλος με Ερλ Χάρισον πριν καταλήξει στον Λέβινγκστον-δηλαδή 3άρι πουθενά), ενώ ανάλογο φιάσκο είχε πάθει και με την ΤΣΣΚΑ πριν μερικά χρόνια που κατέληξε 4ος στο φαιναλ-4 στην έδρα του...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. @Trik
    Εντάξει για όσους ξέρουν εκείνο το φάιναλ φορ στη Μόσχα το έχασε μόνος του ο Σοφός. Και όχι μέσα στο γήπεδο. Δύο μέρες πριν... Δείτε μόνο τι ποσοστά στις βολές είχαν οι Αμερικάνοι του στον ημιτελικό (έχει σημασία αυτό που λέω δεν το γράφω τυχαία). Λάθη που δεν επανέλαβε για παράδειγμα στην Πόλη με τον Ολυμπιακό ή δεν είχε κάνει πάλι με τον Ολυμπιακό στη Ρώμη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σε εκείνο το ματς η ΤΣΣΚΑ ειχε 22/39 δίποντα (56,4%), 8/30 τρίποντα (26,7%) και 10/28 ελεύθερες βολές (35,7%) με τον Μάρκους Μπράουν να έχει 1/4 βολές, τον Χόλντεν 4/6 και τον Γκρείντζερ 2/4. Τι ακριβώς συνέβη 2 μέρες πριν με τον Ίβκοβιτς που έκανε τους Αμερικάνους να θέλουν(???) να αστοχήσουν?? Ελπίζω να σου επιτρέπεται να μας το αποκαλύψεις!!

      Διαγραφή
  14. Ναι είναι οι αποτυχίες του Ιβκοβιτς αυτές.Το ότι έφτιαξε τον καλύτερο Παοκ της ιστορίας του και τον τελευταίο που πήρε πρωτάθλημα,στον οποίο έκανε δουλειά βάσης που κράτησε και αφότου έφυγε,και έφερε Πέτζα,Νεστέροβιτς και το ότι έφτιαξε στην ΤΣΣΚΑ που το καλοκαίρι του 2002 δεν είχε μασέρ και γυμναστή,ασχολήθηκε μέχρι και με τις φανέλες,έφτιαξε μια αυτοκρατορία,έφτιαξε κανα δυο 5-6 καριέρες,ανέστησε άλλες 2-3 και έπαιξε το καλύτερο μπασκετ των 00s,αλλά δεν πήρε τα τρόπαια.Συμφωνούμε,το τι θεωρούμε αποτυχία για αυτές τις ομάδες είναι και το μέτρο του ποιος είναι και τι έφτιαξε.Και παρεμπιπτόντως,στα φαιναλ φορ δεν έπαιζε μόνος του,έπαιζαν και άλλες ομάδες.

    Πάντως θα το σκεφτώ το σ/κ που θα έχω και ταξίδι και χρόνο στη διαδρομή να σκεφτώ διάφορα και θα έρθω από βδομάδα έτοιμος για ψήφο.Παίρνοντας τα πάντα υπόψη με βλέπω να καταλήγω να δίνω την πρώτη ψήφο στον ΠΑΟ του 2009.Θα δούμε

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. @Giorgos leventis
    Η διαλεκτική και τα επιχειρήματά σου είναι τέλεια. Και συμφωνώ για όσα έκανε. Φυσικά και δεν αμφισβητώ την αξία του. Μίλησα για κάτι πολύ συγκεκριμένο και όχι για όλα τα υπόλοιπα. Στη Ρώμη και στην Πόλη έκανε ΤΑ ΠΑΝΤΑ και εννοώ τα πάντα για να χαλαρώσει τους παίκτες του. Και ήταν ευέλικτος στη σκέψη και στη διάρκεια της σεζόν σε όσα του πρότειναν. Δεν ήταν δική του ιδέα η συνύπαρξη του Τόμιτς και του Ρίβερς στην πεντάδα το 1997 όπως και δεν ήταν δική του ιδέα η απόκτηση του Ντόρσεϊ στον Ολυμπιακό. Αυτός ήθελε να περιμένει τον Λάζαρο που ήταν τραυματίας. Αλλά όλα αυτά δεν μειώνουν ούτε την αξία του, ούτε οτιδήποτε άλλο. Ολοι οι μεγάλοι προπονητές έχουν εμμονές. Για τις 10/28 βολές έχει να καταθέσεις κάτι; Για αυτό μίλησα μόνο...
    Και ο Ομπράντοβιτς είχε άσχημες χρονιές. Και ο Ομρπάντοβιτς έκανε λάθος εκτιμήσεις. Την τελευταία χρονιά κατέληξε να παίζει με τον Λόγκαν και τον Σμιθ στον Παναθηναϊκό αλλά την αξία του δεν την αμφισβητεί κανείς. Απλά το αλάθητο το έχει μόνο ο Πάπας και όχι οι προπονητές μπάσκετ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. @george leventis
    Α και μια και το έθιξες. Σίγουρα στα φάιναλ φορ παίζουν και άλλοι. Οπως για παράδειγμα στον ημιτελικό του 2005 η ΤΣΣΚΑ έπαιζε με επτά εναντίον πέντε γιατί ο Τσανίδης και ένας από τους άλλους δύο φόραγαν κόκκινα. Σωστό ότι παίζουν και άλλοι. Οπως οι διαιτητές που πάντοτε ήταν με την....αυτοκρατορία της Μόσχας. Ασε να μην προχωρήσω σε αυτό το θέμα γιατί θα μου το κλείσουν το μπλογκ. Θα φτάσω και σε μεταγενέστερες ιστορίες για τις οποίες έχω γράψει υπαινικτικά στη στήλη μου τα προηγούμενα χρόνια.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. @giorgos leventis
    Σημείωσε ότι στα γράφει αυτά κάποιος που έχει εξαιρετικά καλές σχέσεις με τον σοφό και όχι κάποιος που δεν τον γουστάρει.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Για τη διαιτησία ξέρεις ότι έχω σταθερή γνώμη και έχω κάνει από τα 5 μου την επιλογή να μην τη θεωρώ παράγοντα στην οπτική μου.

    Μα δε σου χρέωσα κάτι,απλά έδωσα το μέτρο των πραγμάτων.Δηλαδή από όλες τις ''παταγώδεις'' αποτυχίες που θεωρούμε πως έχουν υπάρξει γενικά στα φαιναλ φορ,δεν αναγνωρίζω καμία.Δεν είμαι αυτής της λογικής,γιατί όποιος το παίρνει κάτι κάνει.Ακόμη και η Λιμόζ.Για αυτό ποτέ δε χρησιμοποιώ φράσεις του τύπου ''του τάδε του χρωστάει η Ιστορία'' κλπ κλπ.Με την Ταου έπαιζε και με τον Σάρας,τον Παρκερ κλπ σε αυτά τα φαιναλ φορ η ΤΣΣΚΑ.Δεν είναι δηλαδή ότι τα έχασε από τη Νιαρ Ιστ.Αυτό λέω.Ότι δεν τα πήγε καλά ανεξαρτήτως αυτών δεν το συζητά κανείς.Έπαιξε το χειρότερο παιχνίδι της τριετίας στον ημιτελικό,με τρεις τέσσερις ακίνητους και τον Λάγκτον να κάνει γιούρια,προφανές είναι αυτό,τι να πούμε για τις βολές.Αυτό για τις δυο μέρες πριν βέβαια δεν κατάλαβα τι ήταν.Για εξωγηπεδική ζωή μιλάς;Δωσε κανα γκοσιπ στους πιστούς.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Για να μη θυμηθούμε και με τον Ιακοπίνι που τον Σοφό τον πήρε ο ύπνος και καθόταν και έτρωγε τα τρίποντα αφήνοντας τον Μπάνε πάνω του και βάζοντας σε κάποια φάση τον Μπουντούρη πάνω στον Κούκοτς! Τραγικό κοουτσάρισμα εκείνη τη μέρα, έχασε δικό του παιχνίδι, κάτι που παραδέχτηκε και ο ίδιος πρόσφατα λέγοντας πως το παιχνίδι με τη Μπενετόν ήταν το μόνο που δε διάβασε σωστά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. πολυ καλη ιδεα η ψηφοφορια.σιγουρα θα υπηρχε θεμα ετσι κ αλλιως με τις κατηγοριες..αλλα οκ,πολυ καλη ιδεα.
    αν κ ολυμπιακος νομιζω οτι θα ψηφισω παο 2009.θα δω βεβαια..μπορει να με πιασει το οπαδικο κ να ψηφισω οσφπ 1994 με ταρπλει κ ζαρκο..μπορει κ σπανουλη 2013..εε οσφπ 2013..χα χα

    ρε κουρουνα οντως τι ειναι αυτο που ανεφερες για δυο μερες πριν τον ημιτελικο της τσσκα;
    σαμποταρανε οι παικτες τον ντουντα;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. @charles barkley
    μάλλον το αντίθετο έγινε στη Μόσχα το 2005.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. σαμποταρε ο ντουντα τους παικτες..;;χα χα
      μαλλον τους αγχωσε εννοεις.εγινε σε ευχαριστω

      Διαγραφή